וִילוֹנוֹר - להלביש את החלונות
  • משלוחים והתקנות בכל רחבי הארץ
  • 052-6054179
  • תל גיבורים 5, תל אביב

להלביש את החלונות

להלביש את החלונות

מלבישים את החלונות בעזרת וילונות

הוילונות היו באופנה תמיד, אך בשנים האחרונות הייתה להם עדנה מחודשת, והם הפכו למוצר רב גוני בעל אינספור אפשרויות דקורטיביות ופונקציונאליות.

אין כמו וילונות להקניית רכות ומראה ביתי לכל חלל, להבליט פתח יפה או לשדרג חלון סטנדרטי. ניתן לעצב אותם במגוון אפשרויות והיצע הבדים הקיים לצורך זה רחב ועשיר במיוחד. סוגי וילונות, אופנות, טרנדים ועצות מעשיות הם עניינה של כתבה זו בעונה בה תחושת חמימות רלוונטית יותר מתמיד.

הוילון הוא הבגד של החלון, והינו אחד הפריטים החשובים ליצירת עיצוב שלם. מלבד הצללה, האפלה וערך אסתטי של רכות, צבע, וטקסטורה, הוילון יכול לשפר ולתקן פרופורציות של פתחים להבליט או להסתיר אותם, ואפילו ליצור אשליה של פתח גדול או ארוך יותר.

הוילונות היו באופנה תמיד, אך בשנים האחרונות הייתה להם עדנה מחודשת, והם הפכו למוצר רב גוני בעל אינספור אפשרויות דקורטיביות ופונקציונאליות. פיתוחים טכנולוגיים חדשים, יוזמה ומקוריות הם חלק מהסיבות למבחר העצום של סוגי וילונות, בדים, טקסטורות, צורות פתיחה ויישומים שניתן למצוא כיום בשוק.

סוגי וילונות:

ישנם, כאמור, סוגים רבים של צורות פתיחה וחומרים מהם עשויים הוילונות. הבדים הסינתטיים ובדי התחרה והקרושה, שהיו נפוצים בעבר, פינו את מקומם לשפע של בדים טבעיים וחצי סינתטיים, בצבעים, דוגמאות וגימורים ללא סוף. לכל אלה נלווה שפע של אביזרים שונים: מוטות מעץ, מתכת וברזל וסיומות מגוונות, שמשפיעות על מראה הפתח והוילון המכסה עליו.

הוילון הקלאסי הוא וילון הקפלים: וילון בד שמחובר בחלקו העליון למוט או בסיס כלשהו, אותו ניתן לייצר מכל סוגי הבדים. האחיזה מלמעלה משתנה לפי המוט, סוג הבד וכמובן, הסגנון אותו רוצים ליצור. סגנון כפרי בלתי מחייב, או סגנון אתני, מאופיינים בלולאות מבד הוילון. מראה אלגנטי יותר מתקבל בתפירה סמויה של החיבור בין הוילון למוט או “רינגים” – טבעות מתכת שנתפרות אל תוך הבד. פתיחה מלאה של וילון הקפלים מותירה בד משני צידי החלון, כך שחשוב לקחת עובדה זו בחשבון, ולוודא כי נותר מספיק מקום מצידי הפתח. חלונות ציר שנפתחים לצדדים, למשל, עלולים להתנגש עם וילון כזה, ויקשו על מי שרוצה חלון פתוח עם וילון סגור.

הוילון הרומי הוא וילון המורכב ממקטעי בד עם תומכי רוחב – “חפים”. החפים משולבים בתוך הבד ויוצרים קוים ישרים לפיהם עולה הוילון כלפי מעלה. מרבית הוילונות הרומיים מיוצרים מבדים קשיחים, אך ניתן גם לייצרם מבדים רכים ונשפכים יותר, כמו אורגנזה למשל. בחירת הבד תלויה בסגנון החדר וברמת ההצללה והמיסוך הדרושים. ניתן לשלב בוילונות הרומיים מערכת הפעלה חשמלית, המאפשרת להפעיל את הוילון באמצעות מתג חשמלי או שלט רחוק. מערכת כזו מאפשרת להתקין וילון גם על גבי פתחים לא נגישים, כמו חלונות גבוהים בחלל כפול או עליות גג. הוילון הרומי מתאים לכל סוגי החלונות מכיוון שהוא נאסף כלפי מעלה, לחלקו העליון של הפתח או לגמרי מעליו, ומותיר את החלון גלוי.

גם וילונות הגלילה מספקים פתרון עבור פתחים בהם יש צורך להשאיר את החלון גלוי. מדובר בוילונות עשויים בד, קשיח לרוב, אם כי לא בהכרח, שנגלל על גבי צינור אופקי מלמעלה למטה. סוג הבד ומידת שקיפותו קובעים את רמת ההצללה מחלקית ועד להאפלה מלאה, אפילו במקום תריסים. הסגנון המושג על ידי שילוב וילונות אלו בחלל הוא נקי ומינימליסטי באופן כללי, אם כי סוג הבד ומראהו משפיעים על התוצאה הסופית.

הוילון האוסטרי דומה בצורת פתיחתו לרומי, אך שונה ממנו סגנונית. מדובר בוילון שמזכיר יותר מכל דבר את הרמת המסך מעל לבימת התיאטרון. מכיוון שבד הוילון מתכווץ במהלך ההרמה ברוחבו ובגובהו, יש צורך בכמות גדולה יחסית של בד לכיסוי הפתח. לוילון מסוג זה מתאימים בדים עשירים ומפוארים, שיתאימו לדרמה המתחוללת בעת פתיחתו.

למרות שהצלונים הוונציאניים נראים יותר כמו תריסים שמותקנים בחלקו הפנימי של החלון, ניתן בהחלט להחשיבם כוילונות. אם לפני שנים הצלונים היוו פתרונות הצללה למשרדים בעיקר, הרי שהם עשו מאז דרך ארוכה. כיום ניתן למצוא צלונים במגוון בדים וחומרים שעשויים להתאים כמעט לכל חלל: מפלסטיק תעשייתי, דרך עץ במגוון צבעים, אלומיניום ברמות גימור שונות ואפילו בד, בשילוב בדים צבעוניים או בעלי טקסטורות והדפסים.

הוילון הורטיקאלי עשוי גם הוא להיחשב כתריס, מכיוון ששלביו מספקים החשכה בשעת הצורך, ומאפשרים שליטה מלאה על כמות האור. וילון זה עשוי שלבים אנכיים, מבד או מפי.וי.סי, ומאפשר משחק בדומה לשלביו של תריס רפפה אנכי: ויסות האור על ידי משחק עם השלבים או הסתה של השלבים לצדדים, לכניסה מלאה של אור.

 

חידושים ואופנות:

כמו בכל אחד מתחומי העיצוב, גם בשטח הוילונות ומוצרי ההצללה מוצעים  חידושים ושכלולים, שנובעים ממספר סיבות. בראש וראשונה, הטכנולוגיה: תחום הטקסטיל התפתח מאוד, גייס לעזרתו חומרים חדשים ומגוון תוספים סינתטיים המקנים לבדים תכונות משופרות, כגון עמידות גבוהה בכתמים ורטיבויות, בנוסף לאפקטים ייחודיים של ברק, מרקם ומשקל. כמו כן, החשיפה הבלתי פוסקת למה שקורה ביתר העולם, כתוצאה מגלישה באינטרנט או ביקורים תכופים מעבר לים, יצרו דרישה מלמטה, מהקהל, ליישר קו ולייבא מבחר גדול ומגוון של מוצרי טקסטיל לבית. כיום חנויות הבדים מציעות מבחר עצום של בדים מהארץ ומהעולם וסל שירותים מגוון, שכולל מלבד תפירה והתקנה גם ביקורי בית, להבטחת התאמה מושלמת של הוילון לסביבתו החדשה.

אחד המוצרים החדשים בתחום הוא וילון הפליסה. כפי ששמו מרמז, וילון זה נאסף בצורת פליסה כלפי מעלה, ומותיר חלון פתוח לגמרי עם שטח איסוף קטן במיוחד בחלקו העליון. וילונות הפליסה עשויים קיפולי בד בצורת אקורדיון וטכניקת השימוש בהם מאפשרת למקמם על גבי חלונות בעלי צורות גיאומטריות לא שגרתיות, כמו משולשים, טרפזים וקשתות.

מוצר הצללה חדש נוסף, הוא וילון בד שנפתח ונסגר כמו תריס. הוילון החדש מאפשר שליטה מלאה ברמת ההצללה וההאפלה בחדר, אך מראהו, בניגוד לזה של התריס, רך, אלגנטי וביתי בזכות הבדים מהם הוא עשוי: שילוב של  פסי בד הממוקמים בין שתי שכבות של בד טול שקוף. בסגירת השלבים נוצר מסך בד בגוון אחיד, שמאפשר האפלה מלאה, ובעת פתיחתם מסננים בדי הטול את האור הנכנס פנימה והופכים אותו לנעים יותר ומסנוור פחות. הרמת הוילון מחביאה את כל הבדים בתוך מסילה ומאפשרת חשיפה מלאה של הפתח. הוילון משווק במבחר גדול של בדים, כך שניתן להתאימו לכל סגנון.

עוד מוצר שמאפשר שליטה על כמות האור הוא וילון גלילה שמדמה פעולה של תריס. הוילון עשוי שתי שכבות בד, שיוצרות פסים ארוגים לרוחב של בד רשת ובד אטום. אריגת הבד מאפשרת ליצור התאמה בין פסי הבדים המקבילים על מנת לשלוט ברמת ההצללה הרצויה: מוילון רשת שמכניס פנימה אור רך ועד וילון אטום לגמרי.

בנוסף לחידושים הללו, ניתן למצוא בחנויות הטקסטיל מגוון אינסופי של בדים, מסוגים וסגנונות שונים. בעניין זה טיפ קטן: בעת רכישת וילון חשוב לזכור כי אמנם התעדכנות ואופנתיות חשובות מאוד, אך חשוב הרבה יותר לבחור בוילון שיתאים לבית הפרטי, למראהו ולצורכי דייריו.

הצטרפו לנְיוּזְלֵטֶר שלנו